Otroška prehrana in obroki

Za otroke je dobro, da imamo vzpostavljen nek osnovni urnik vsakodnevnih opravil in rutin, kajti to jim predstavlja varnost. Zato poskušajmo vzpostaviti tudi predvidljiv urnik obrokov. Izogibajmo se nezdravim prigrizkom tudi med obroki. Namesto tega za prigrizek med obroki, če gremo na sprehod ali tudi doma, narežemo koščke sezonskega sadja, ki jim jih ponudimo, da jih jemljejo sami po možnosti ob istih urah v dnevu.

hrana

 

V času, ko jemo, zmanjšamo moteče dejavnike, ki bi nas med obrokom lahko motili tako, da ugasnemo televizijo ali utišamo telefon. Otroku vnaprej ponudimo več vrst hrane, da se nauči samostojnega sprejemanja odločitev. Ko uvajamo novo hrano, ponudimo samo eno vrsto nove hrane naenkrat in to v majhni količini, po možnosti skupaj z otrokovo najljubšo hrano. Skušajmo ponuditi obrok z vsaj eno vrsto hrane, ki je našemu otroku všeč. Med obrokom ne ponujajmo ali obljubljajmo sladke hrane, sicer bo želel jesti takšno hrano namesto ostale.

 

Ne moremo pričakovati, da bo otroku všeč veliko vrst hrane. Pustimo mu, naj se sam odloči, katero hrano bo želel jesti. Če ga bomo silili s hrano, bo postal bolj uporniški in manj odprt za poskušanje novih vrst hrane. Ne pričakujmo, da bo otrok zmogel dolgo sedeti za mizo, vseeno pa skušajmo strmeti k temu, da so obroki sproščen in zabaven čas za našega otroka. Pritožbe in odklanjanje hrane ignoriramo ter vedno pohvalimo otroka v zvezi s hrano, ki jo je. Pri mizi pa pohvalimo tudi ljudi, ki jedo in se pri tem primerno obnašajo. Porcije naj bodo prilagojene otroku, se pravi bodo veliko manjše kot porcije za odrasle.