Sporočilo sanj in paničnih napadov, ko smo tesnobni

O tesnobi smo pisali v preteklih dveh člankih. Občutki ujetosti v različnih vrstah tesnobnih stisk se najprej javljajo na enem področju našega življenja. Pogosto se tem občutkom pridružijo tesnobe na drugih področjih našega delovanja. Če smo najprej s težavo peljali skozi tunel, se čez čas temu pridruži tesnoba, ko vozimo po avtocesti in kasneje, ko prečkamo most čez reko. Lahko se kasneje čez določeno obdobje temu pridruži tudi nelagoden občutek, če vozimo sami ali celo, če gremo sami po cesti peš.

 

Podobno je z doživljanjem paničnih napadov. Ko se prvič soočimo z napadom panike, se počutimo grozno. Občutek bi najbližje lahko primerjali s srečanjem s smrtjo. Zgodi se, ko iz različnih razlogov v nekem trenutku nismo več kos situaciji in se nam zazdi, da je vsega konec. Če smo sporočilo napada razumeli in nekaj v tej smeri spremenimo, potem napadi izzvenijo. Če pa jih nismo potem se nam napadi ponavljajo, sčasoma tudi stopnjujemo.

 

Zato je dobro razmisliti, ob kakšnih stiskah so se nam napadi pojavili, s čim smo se takrat soočali, česa ne zmoremo sprejeti, zaradi česa se občasno počutimo ujeti? Vse to so vprašanja, o katerih v takih primerih moramo razmišljati. Mogoče zmoremo tudi korak dlje in poiščemo simboliko v napadih. Nas stiska v prsih, ne moremo dihati in imamo občutek, da nas duši, ko razmišljamo o projektu, ki ga vodimo v službi, pa nimamo dovolj sredstev, ljudi, niti pravih produktov, da bi ga izvedli? Mogoče tudi ta služba sploh ni za vas. Imate občutek, da vam ves čas režejo krila, vi pa tako hrepenite po tem, da bi leteli?

 

Drug način samopomoči pa so naše sanje. Kaj takrat sanjamo? Takrat sanjamo, na primer da nas preganja pošast, mi pa stojimo osvetljeni pod cestno lučjo. A ko pošast doseže luč, vidimo, da je bila le miška. Ali ženska odpre pipo v kopalnici, iz nje pa prileze aligator. Preganja jo po stanovanju, ko pa ji uspe, da ga z metlo prežene iz stanovanja, se na soncu spremeni v prijaznega pudlja… Takšne transformativne sanje nam svetujejo, da se nekoliko poglobimo v svoje težave in izkazalo se bo, da niso tako grozne, kot izgledajo.

 

Drug tip anksioznih sanj je, da nas nek agresivni moški napada in ravno, ko nad nas iztegne roko, se zbudimo. Ali nas zmerja in napada neka učiteljica, ki ne neha in ne neha kričati na nas in ko nas hoče udariti z ravnilom, se prebudimo. Če se še spomnimo, smo vse osebe v naših sanjah mi sami. Torej bi nam ta tip sanj lahko svetoval, da nam mogoče v življenju manjka nekoliko več odločnosti, da smo v svojih ciljih premalo asertivni, da se bolj postavimo zase. Take sanje bi lahko vzeli kot nasvet, da se zlijemo z napadalcem, da dobimo več njegove energije, da se v budnem življenju lažje soočamo z našimi izzivi, smo bolj samozavestni in glasnejši ali močnejši, ko se borimo za svoj prav.

 

Tretji tip sanj, ki jih sanjamo, ko čutimo v budnem stanju tesnobo, je, da na primer padamo v globok prepad. V tem primeru se zdi, da nas naša podzavest opominja, naj se že enkrat prebudimo, da nekaj v našem življenju delamo narobe in naj se nad našim delovanjem zamislimo. Ali se nam v sajah podira hiša in vse ostalo, skupaj s hribom, na katerem je zgrajena, le naša soba ostaja. Tak tip sanj nakazuje nek pretres naših vrednot, stvari, ki nam kaj pomenijo v življenju in podobno. Kadar sporočila težko razumemo, poiščemo strokovno pomoč.